Recenze - Nosítko Be Lenka Mini

05.11.2021

Proč zrovna Be Lenka Mini?

Toto nosítko jsem se rozhodla vyzkoušet, jelikož hledám vhodné celopřezkové nosítko pro nejmenší, tedy nesedící, miminka. Zároveň hledám vhodné celopřezkové nosítko do předozadního tandemu pro dvojčata. Jak si tedy Be Lenka Mini vedla?

Krásný design, skvělé zpracování.

Moc dobře 😊 Když jsem rozbalila krabici, moje srdce zaplesalo. Vybrala jsem si design Pink Dots a je to opravdu nádherný jemný kousek. Chvíli mi blesklo hlavou, že pro takové krásné nosítko by stálo za to zkusit ještě čtvrtou holku...? 😊 Bederní pás je podle mého gusta, měkký, široký, bytelný. Takové bederní pásy se umisťují trochu níže než pevné úzké bederáky, což mi vyhovuje. Stejně tak ramenní popruhy jsou bohatě polstrované, a to je taktéž můj šálek čaje. Je pravda, že malinké miminko vypadá v nosítku trošku ztraceně, ale k mému velkému překvapení lze nosítko používat docela dlouho, takže měkké polstrování je určitě na místě. 

Když není zbytí, musíš vlastní dítě nositi!

Nosítko jsem vyzkoušela nejprve s demonstrační panenkou, potom s osmitýdenním miminkem s konfekční velikostí 62 a nakonec jsem do něj kvůli nedostatku menších zdravých dětí narvala i svou dvouletou dceru s velikostí 98/104! Určitě bych primárně pro tak velké dítě nosítko nepořizovala, ale použitelné je. Látka sice nesahala od kolene ke koleni (to ale už u chodících dětí není ani potřeba a je to spíš otázka pohodlí), ale dítě si nestěžovalo a v nosítku dokonce usnulo! To mi poskytlo jedinečnou příležitost k tomu, abych si potvrdila, že nošení je pohodlné i po delší době. Nastavení šířky sedu pomocí šňůrky je standardní, dobře se s ním pracuje. Velice se mi líbí možnost nastavení délky zádové opěrky pomocí jezdců. Zádový panel má podle mě dobrý střih, a i malé miminko se dá v nosítku dobře napolohovat. 

Zapínání pod zadečkem

Vraťme se tedy k nošení malých miminek, jelikož zásadní věcí u tohoto nosítka pro mě je a bude možnost zapnutí ramenních popruhů do spony pod zadečkem. Tímto způsobem totiž eliminujeme tlak na bederní oblast páteře dítěte u obratlů cca T7 - T12, což je u dětí, které ještě nemají dostatečně vyvinutou páteř (orientačním bodem v tomto případě bývá samostatné sezení dítěte) nezbytné! Takto připnuté popruhy (naštěstí 😊) netlačily miminko do nožiček, i když jsem se toho nejprve obávala, jelikož zde není žádné extra polstrování. Takže i tato funkce u mě obstála. Nosítko se skvěle utahuje i povoluje a drží ve svém nastavení.

Tandemové nošení

Asi jedinou nevýhodu spatřuji v našití pojistky na zádech (popruhu, který drží ramenní popruhy u sebe, aby nesjížděly přes ramena dolů) pod materiál vedoucího stahovacího popruhu. Nedá se totiž vytáhnout dostatečně vysoko za krk, to je bohužel při tandemu nezbytné. Pro tandem je proto nosítko hůře využitelné, jelikož při nasazování musíte zapínat pojistku až těsně za krkem. Fňuk. 

Stahování za krčkem

Pro mě diskutabilní věc je možnost stahování za krkem. Stažení za krčkem je sice možné pomocí šňůrky, ale pro děti, které ještě samy nedrží hlavičku si myslím, že ani toto není ideální řešení, jelikož vznikne tlak pouze v úzkém pruhu za krkem a dotažení by bylo potřeba v širší části. Navíc při špatné manipulaci se obávám přílišného utažení. Osobně bych proto doporučila spíše srolovat kapucku a uchytit ji do níže položených oušek. Ráda bych však zdůraznila, že toto není otázka konkrétně tohoto nosítka, spíše obecný nedostatek celopřezkových nosítek.

Krátce? Jsem nadšená!

I nadále bych tedy s čistým svědomím na nejmenší novorozence doporučila dobře uvázaný šátek. Nicméně, pokud se s látkou opravdu nekamarádíte a hledáte celopřezkové nosítko, pak je Be Lenka Mini správná volba. Má totiž možnost zapnutí ramenních popruhů do spony pod zadečkem, což umožňuje dostatečné dotažení nosítka se současnou možností řádného zakulacení zad miminka. Pokud máte rádi bohatě polstrované popruhy, široký měkký bederní pás a rádi vybíráte z krásných designů, bude pro vás toto nosítko skvělou volbou.

Moc děkuji firmě Be Lenka za možnost vyzkoušet jejich produkt a přeji jim hodně úspěchů a spokojených rodičů a nošenců. Nosítko Be Lenka Mini budu určitě svým klientům doporučovat, a proto si ho můžete půjčit v mé půjčovně a vyzkoušet v rámci poradenství nebo Pokeců o nošení. 😊  

  

Stránky vytvořeny Petra Vytásková  |  Navázáno v roce 2020
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky